سخن روز /
همزمان با سومین روز از هفته جهاد کشاورزی؛
نشست کشاورزی دانش بنیان، هم افزایی تشکلها و تعاونی ها برگزار شد
1401/03/23

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، همزمان با سومین روز از هفته جهاد کشاورزی نشستی با موضوع کشاورزی دانش بنیان، هم افزایی تشکلها و تعاونی ها با حضور بهرامی معاون توسعه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان، تبسمی معاون برنامه ریزی و اقتصادی، اسدی مشاور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین،  فاطمه قاسمی مشاور امور بانوان، مستخدمی مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی استان، گمرکچی از مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابطع طبیعی استان، معاونت مدیریت تعاون روستایی استان، روسای ادارات ستادی و شهرستان های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا مدیران عامل اتحادیه ها و تشکلهای تعاونی روستایی در سالن جلسات برگزار شد.

شهرام رحمانی در این نشست با اشاره به شعار هفته جهاد کشاورزی در سال 1401 (دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی) گفت: شبکه تعاونیهای روستایی یکی از بهترین زیر ساخت های مردمی است و به عنوان گسترده‌ترین شبکه ارتباطی با کشاورزان و روستائیان، نقش موثری در افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد.

این مسئول بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در اثربخشی تولید، تبلور دانش در عرضه محصولات و پیشرفت اقتصادی در یک جامعه ایفا می کنند.

رحمانی تصریح کرد: مهمترین رسالت شرکت‌های تعاون روستایی تامین نهاده‌های کشاورزی، دامی و اشتغال‌زایی است که این خدمات به اعضاء تعاونی ارائه و خرید محصولات کشاورزی از روستائیان را انجام می‌دهد.

وی در ادامه افزود: حمایت از تولید محصولات کشاورزی و خرید این محصولات به صورت توافقی، تضمینی و حمایتی در راستای اشتغال زایی ضروری است.

اسدی مشاور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه تمامی تشکلهای تعاونی باید همسو با اهداف و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی گام بردارند، گفت: کشاورزی دانش‌بنیان و گرایش به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامی در سال"تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" در حقیقت دوری از برخورد منفعلانه در زمینه تامین امنیت غذایی و اقتدار است.

این مسئول ادامه داد: شرکت‌های تعاونی پتانسیل و ظرفیتی دارند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برای توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش، هم‌افزایی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

گمرکچی از مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابطع طبیعی استان هم در این نشست با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شرکتهای دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و یکی از موثرترین مولفه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: اتحادیه ها و تشکلهای تعاونی روستایی در فعالیت های کسب و کار پیشرو هستند.

این مسئول بر ثبت برند و نشان تجاری و صنعتی تاکید کرد و گفت: باید به ذنبال رفع نقاط ضعف ثیت برند و نشان تجاری در بخش کشاورزی باشیم.

گمرکچی با بیان اینکه هر فعالیت و کارکردی دانش بنیان نیست، افزود: مهم ترین الزام در انجام یک فعالیت دانش بنیان حرکت در راستای سیاست های دولت است.

وی مزایای فعالیت در حوزه دانش بنیان را؛ معافیت مالیاتی، تسهیلات گمرکی، استقرار در کاربری مسکونی، رواج قوانین منطقه آزاد، امتیاز در مناقصات، انعقاد قرارداد بدون مناقصه، خدمات تجاری سازی و... عنوان کرد.

در انتهای این نشست مدیران عامل اتحادیه ها و تشکلهای تعاونی روستایی استان قزوین به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه کشاورزی دانش بنیان، هم افزایی تشکلها و تعاونی ها پرداختند.


تعداد مشاهده خبر144 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal