سخن روز /
رشد 50 درصدی خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین
1401/04/25

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، جلسه امنیت غذایی با حضور دکتر رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان، معاونین و اعضاء کمیته امنیت غذایی در سالن جلسات برگزار شد.

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم با اشاره به عملکرد تعاون روستایی اعلام کرد: خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال گذشته 21 هزار تن بوده اما در سال جاری با رشد 50 درصدی،  31 هزار تن گندم خریداری شده و خرید همچنان ادامه دارد.

رحمانی اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی در اقصی نقاط استان خریدهای تضمینی، حمایتی و توافقی و تهیه و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی، توزیع سوخت، آرد خبازی و خانه پز، توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار را برعهده دارد.

این مسئول دیگر فعالیت های این مدیریت را؛  توزیع انواع کودهای شیمیایی و سموم، خرید و جمع آوری شیر، تولید و فرآوری انواع بذور اصلاح شده، آموزش اعضاء، ارکان و کارکنان شرکتها و اتحادیه ها تعاونی روستایی، کشاورزی، تولید و زنان، اجرای سیستم یکپارچه مالی در شرکت تعاونی، حسابرسی سالیانه و عملیاتی تعاونی ها،  نظارت بر اجرای عملیات آب و خاک در شرکتهای تعاونی تولید روستایی،  صدور پروانه فعالیت و عضوگیری در نظام صنفی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه با جذب تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی زمینه پیشرفت شبکه تعاون روستایی فراهم می شود، تصریح کرد: تجهیز و احداث انبار مکانیزه در شهرستان آوج ضروری است و با ارائه تسهیلات کم بهره می توان شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر تعاون روستایی باشیم.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بر راه اندازی دفتر نظام صنفی تاکید کرد و افزود: در صورت ارائه خدمات به کشاورزان، بهره برداران این بخش در نظام صنفی عضو شوند.

این مسئول همچنین در خصوص توزیع میوه شب عید در ایام پایانی سال 1400 و ایام آغازین سال 1401 ، گفت: استان قزوین در این زمینه جزء 5 استان برتر در کشور بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین معقول مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت تعاون روستایی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه طبق روایات میوه های بهشتی امنیت سلامت دارند، گفت: امنیت غذایی لازم و ملزوم یکیدیگر هستند و با تولید مدبرانه و مدیریت آگاهانه می توان به امنیت غذایی رسید.

 

 

 

تعداد مشاهده خبر53 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal