سخن روز /
گزارش عملکرد مدیریت تعاون روستایی استان قزوین به مناسبت روز ملی روستا
1403/07/15

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین ضمن تبریک روز روستا و عشایر با بیان اینکه حمایت از تولید و تولیدکنندگان به منظور محقق شدن جهش تولید و رونق اقتصادی ضروری است، گفت: سازمان تعاون روستایی به عنوان یک نهاد اقتصادی جامع در بستر جامعه روستایی است که رسالت اصلی این سازمان هدایت، حمایت و نظارت بر تمامی تشکل ‏های زیر پوشش است.

این مسئول افزود: حمایت از تولید محصولات کشاورزی و خرید این محصولات به صورت توافقی، تضمینی و حمایتی یکی از رسالت های تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از جذب تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی بیش از 139 میلیارد تومان توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: فراهم نمودن بسترهای لازم برای توسعه بخش اقتصادی و کشاورزی استان، تامین امکانات و تسهیلات مناسب برای خرید محصولات باغی، دامی و زراعی مازاد بر نیاز کشاورزان و تولیدکنندگان خرد از جمله نیازهای تشکل های تعاون روستایی است.

رحمانی با اشاره به خرید توافقی بیش از 346 هزار تن محصولات کشاورزی در سال گذشته، گفت: خرید توافقی گامی به سوی کنترل و تنظیم بازار تولید، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و دامی، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با حذف واسطه های ناخواسته و سودجو از سوی دولت برای اعمال مدیریت بهینه تولید می باشد.

وی اعلام کرد: در این مدت438 هزار و 199 تن انواع نهاده های دامی بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور از طریق شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

این مسئول با اعلام اینکه در این مدت بیش از 45 هزار و 511 تن گندم و 3 هزار و 846 تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است، گفت: هدف از خرید تضمینی گندم و کلزا ایجاد تعادل در نظام تولید، حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 47 هزار و 278 تن آرد در استان قزوین توزیع شد، گفت: در راستای خدمات رسانی به روستائیان و کشاورزان و همچنین براساس وظایف محوله سازمان تعاون روستایی، شبکه تعاون روستایی در سطح روستاها اقدام به توزیع آرد و کالاهای اساسی می کند.

رحمانی با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان، اعلام کرد: 35میلیون و 124 هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز و... در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از حسابرسی سالیانه و عملیاتی 114 اتحادیه و شرکت تعاونی در سال گذشته خبر داد و گفت: حسابرسی سالیانه و عملیاتی از اتحادیه ها، شرکت های تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی و زنان استان قزوین به منظور مشخص شدن عملیات مالی شبکه، انجام می شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران، اعلام کرد: 43 هزار و 357 تن انواع کودهای شیمیایی، آلی و ریزمغذی در این مدت توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

رحمانی از تامین و توزیع 19 هزار و 554 لیتر سموم شیمیایی در این مدت خبر داد و اظهار کرد: سموم شیمیایی مورد نیاز کشاورزان با کیفیت مناسب و قیمت مصوب توسط شبکه تعاون روستایی توزیع می شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت های تعاون روستایی استان، اعلام کرد: در سال گذشته 5 هزار و 266 تن انواع بذر اصلاح شده تولید، فرآوری و توزیع شده است.

وی ادامه داد: ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستائیان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمدهای پرهزینه و زمان‌بر دور نگه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار فقره پروانه فعالیت کشاورزی در نظام صنفی کشاورزی استان صادر و تمدید شده است ، افزود: عضویت همه کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی امکان برنامه ریزی مناسب برای توسعه کشاورزی را فراهم خواهد کرد و حمایت از حقوق صنفی شاغلین بخش کشاورزی در گرو عضویت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در نظام صنفی است.

رحمانی از آموزش 463 نفر روز اعضاء و ارکان شبکه تعاون روستایی در این مدت خبر داد و گفت: دوره های آموزشی در قالب اجرای برنامه های ابلاغی دفتر توسعه و آموزش و ترویج تعاونیها و تشکلهای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شده است.

وی یاد آور شد : همچنین ساماندهی مجامع 67 تعاونی و اتحادیه های روستایی و کشاورزی، معرفی 5 تعاونی و تشکل های نمونه و برتر، برنامه پذیر نمودن شرکتها و اتحادیه ها و ارزشیابی 67 شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی، زنان و تولید توسط اداره آموزش تعاون روستایی استان قزوین صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه رضایت مندی مردم و کیفیت میوه شب عید پیشرو بوده است، افزود:در سال گذشته 400 تن پرتقال و سیب با کیفیت در شب عیددر استان قزوین توزیع شده است.

 

تعداد مشاهده خبر69 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_ghazvin1_block2705
Powered by DorsaPortal